Înșelătoria în numele Carrefour: mesajul fals care-ți promite 5.000 de lei

de: Teodora Tudosie
03 04. 2020

Carrefour este noul magazin de care actorii rău-intenționați se folosesc acum pentru a profita de cei care cred orice văd pe internet.

Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică a descoperit o nouă campanie înșelătoare pe internet prin care oamenii ar putea fi păcăliți. În ultima vreme, atacatorii se folosesc tot mai mult de imaginea unor magazine cunoscute din România pentru a încerca să-i păcălească pe clienții acestora.

De această dată, este vorba de lanțul de magazine Carrefour. Atacatorii au încercat să imite identitatea vizuală a lanțului într-o campanie de tip scam cu vouchere false de cumpărături. Aceștia par să se folosească în continuare de domeniu .club pentru a lansa tentative de fraudare

Este vorba despre o „promoție” care promite clienților vouchere de 5.000 de lei. Ca și în cazurile precedente, încercarea de păcălire a utilizatorilor păstrează aceiași pași. În primul rând, aceștia trebuie să răspundă la trei întrebări generice despre experiența la cumpărături în magazinele lanțului. Urmează apoi redirecționarea către diverse site-uri potențial malițioase. La final, pentru a putea „intra în posesia” cuponului,fiecare trebuie să trimită mai departe a campania către contactele de WhatsApp.

Ce spune Carrefour despre asta

Într-o postare pe Facebook, lanțul de magazine și-a avertizat clienții să nu se lase păcăliți de asemenea campanii înșelătoare.

„Dragi clienți, circulă în mediul online un mesaj conform căruia «Carrefour oferă voucher gratuit 5000 de lei pentru a sărbători cea de-a aniversare!». Acest mesaj nu ne aparține și vă rugăm să nu dați curs solicitării de a participa la această campanie înșelătoare”, spune postarea companiei de pe Facebook.

De asemenea, lanțul de magazine te avertizează că toate informațiile oficiale transmise de acesta se regăsesc pe paginile oficiale de Facebook, Instagram și LinkedIN și pe site-ul www.carrefour.ro.

Până acum, și alte mari magazine din România au fost foloste de atacatori cu același scop. CERT-RO a mai avertizat populația despre campanii similare în care atacatorii s-au folosit de imaginea Kaufland, Ikea, Mega Image sau Profi.